Super formule sníží v roce 2023 přítlak o více než 10 %

Japonská jednomístná série formulí  experimentuje s různými úrovněmi přítlaku v rámci svého rozsáhlého vývojového programu nové generace, jehož cílem je snížit uhlíkovou stopu šampionátu a zvýšit kvalitu závodů. Aktualizovaná verze vozu SF19 vyrobená italskou firmou Dallara bude představena v příštím roce s některými z těchto inovací, včetně pneumatik Yokohama částečně založených na obnovitelných materiálech a nové "hybridní" karoserie se směsí konopných vláken B-comp a uhlíkových vláken. 

V prvním testu s vývojovými vozy na Fuji Speedway v dubnu se série pokusila snížit přítlak o 10 procent, 15 procent a 20 procent, aby viděla účinky nejen na to, jak snadné je pro automobily těsně následovat jeden druhého, ale také na životnost pneumatik. 

Yoji Nagai, technický ředitel vývojového programu, prohlásil minulý víkend, že „s blížícím se termínem pro stanovení technických specifikací pro vozy pro rok 2023 byl po posledním testu stanoven směr vývoje. Snížíme přítlak o něco málo přes 10 procent. Jedná se pravděpodobně o nejstabilnější variantu, když vezmeme v úvahu rychlost vozů. Zároveň musíme myslet na pneumatiky. Nové pneumatiky budou od nynějška vyvíjeny podle úrovně přítlaku, takže jsme potřebovali mít číslo pro přítlak. To znamená, že musíme zvážit jak pneumatiky, tak karoserii jako kombinaci, abychom vytvořili více bitev mezi vozy. Jsem si jistý, že příští rok budeme mít vůz, který dokáže bojovat opravdu těsně, a těším se na to“. Nagai dále připustil, že pokles přítlaku nevyhnutelně povede k pomalejším časům na kolo v kategorii, která je na druhém místě za formulí 1 na celém světě, pokud jde o rychlost na kolo. „Naším cílem je, aby časy na kolo byly v rozmezí jedné sekundy od současných časů na kolo“, dodává.

Bývalého zaměstnance Toyoty ve F1 Nagaje doplnil šéf JRP Yoshihisa Ueno, který již dříve uvedl, že plány vývoje nové generace Super Formule znamenají, že zcela nový podvozek nedorazí v roce 2024, jak je obvyklé v pětiletém cyklu, kdy se nasazují do šampionátu nové vozy. Aktualizovaný SF19 bude v provozu po dobu tří sezón, než v roce 2026 dorazí komplet nová formule

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Známá jména ve formulích (1. díl)

Ženy a formule 1

Joey Alders vyhrál asijskou Formuli 3